21 mei 2015

IJs

Gisteren zag ik op iexgeld.nl een artikel staan over ijsblokjes en hoeveel je kunt besparen door herbruikbare klontjes te gebruiken, van die plastic gevallen. De conclusie was: bijna niets, maar je bespaart er wel water mee. Ook dat valt te bezien mijns inziens. Elke dat 10 seconden eerder de douche uitzetten, zet meer zoden aan de dijk, hoewel dat eigenlijk geen argument is in deze discussie.
Ik vond het een vermakelijk artikel.

Het zette mij wel even aan het denken over deze gewoonte. Meneer Money Wenkbrauw zet zijn lievelingsglas (een heel heel groot glas) altijd in het vriesvakje met minimaal nog een bodempje van zijn favoriete drankje erin. Hij doet dat al lang, niet om te besparen, maar omdat hij van ijskoude drankjes houdt.
Ik vroeg me af of het goedkoper is dan ijsblokjes, naast de andere 'enorme' voordelen: een echt koud drankje zonder gedoe met ijsklontjes, je drankje raakt niet verdund, je hoeft nooit je glas leeg te drinken tegen heug en meug als je per ongeluk wat te veel ingeschonken hebt, je hoeft het glas minder vaak af te wassen omdat het in de diepvries gaat ipv in de vaatwasser (mmm of dat nou echt een positieve eigenschap is, lage temperaturen zijn bacterie-dodend maar toch).
Je gebruikt minder water en gooit minder weg, maar of zo'n glas in het vriesvakje energetisch kan concurreren met ijsblokjes? Ik weet het niet.

Mevrouw Money Wenkbrauw houdt gewoon niet zo van ijskoude drankjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten