30 mei 2015

Vrijdagmiddagborrel

Meneer Money Wenkbrauw had gisteren een extended vrijdagmiddagborrel op locatie. Het plan om niet te veel te drinken en op de terugweg uit de trein te stappen om naar huis te rijden met de auto is mislukt. Het was een leuke avond :) en daarom staat de auto nu nog op de parkeerplaats bij het station vlakbij zijn werk, hier 10 km vandaan.

We moeten straks weg met die auto. Ik zou er best heen willen fietsen. Het weer is lekker en het is een mooi tochtje. Ik heb een vouwfiets die achterin zou kunnen en Meneer Money Wenkbrauw zou maandagochtend met de trein naar zijn werk kunnen gaan, van station naar werk fietsen, en dan maandagavond terug naar huis fietsen.
Maar Meneer Money Wenkbrauw voelt zich niet zo fit (heel raar) en heeft dus geen zin om te fietsen. Dat kost ons twee keer 1,60. Ik vind dat zonde omdat ik fietsen ook nog eens veel leuker vind dan met de trein. Even heb ik daarom overwogen om hem met de trein te laten gaan en zelf te fietsen. Maar dat vind ik wel heel ongezellig.

Ik was in dubio wat ik hier nou van moest vinden. Ik probeer juist zo veel mogelijk van deze kleine besparingen te halen voor de 'hoop van honderd'. Meneer Money Wenkbrauw heeft het aan zichzelf te danken dat de auto daar staat en dat hij zich niet zo lekker voelt. Maar het moet wel leuk blijven. Hij heeft een leuke avond gehad, dat is goed voor hem en voor het team, en dat is goed voor het bedrijf. Dit gebeurt niet structureel dus, vooruit: we gooien die 3,20 ertegenaan zonder te zeuren :)

Of wacht, toch even zeuren: nog niet zo lang geleden (dit jaar nog) kostte dit ritje volgens mij maar 1,40 per persoon. NS  heeft dus ruim 14% op de prijs gezet. Vind ik veel. Betekent wel dat ik nog meer bespaar als ik naar mijn werk fiets. Goed nieuws dus eigenlijk. ;) maar ik merk het pas als ik een keer niet kan fietsen en ik het hogere bedrag moet betalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten