14 januari 2018

Geld verdiend

In 2017 gaf ik meer uit dan ik verwachtte. Gelukkig verdiende ik ook een beetje. Dit blogje zet ik het voor mezelf en jullie op een rijtje. Misschien inspireert het nog lezers. Er staan wat links in waarmee je je kunt aanmelden. Voor een aantal krijg ik commissie, vind ik leuk : )

Ik heb geld verdiend met Klezzer

Op Klezzer kun je geld verdienen met het schrijven van reviews en kopersgidsen.
Ik heb in 2017 bijna niets met Klezzer gedaan. Dat komt doordat de site minder hard groeide dan ik had verwacht (gehoopt). Ik was dus even wat minder enthousiast.
Toch heb ik er in 2017 ruim €88,- mee verdiend. Terwijl ik dit jaar maar 3 reviews heb geschreven. Sinds november 2015 heb ik er meerdere geschreven en ik heb totaal al ruim €245,- verdiend. Een klein deel daarvan is ook van mensen die zich via mij hebben aangemeld.
Het eerste jaar ging het harder, maar ik vind 88 euro niet slecht voor bijna niets doen. Dat lukt overigens alleen als je wel ooit reviews schrijft. Ik zie best wel wat mensen die zich inschrijven en vervolgens (bijna) geen reviews schrijven. Misschien dat ze ontmoedigd raken door de lage inkomsten in het begin. Als je even volhoudt, kun je een klein zakcentje opbouwen. Je kunt relatief eenvoudig voor elke review een eenmalige bonus scoren en daarna krijg je er wekelijks een klein beetje geld voor. Dat schiet niet op met één review, maar wel als je er bijvoorbeeld een poosje elke week 1 of 2 schrijft.
Ik vind het schrijven van reviews best wel leuk dus ik heb het weer opgepakt voor 2018. Overigens is dat wel een voorwaarde: dat je het leuk vindt of in ieder geval niet vervelend. Anders zijn de verdienste echt te laag.
Ik schreef eerder dit blogje over Klezzer.


Ik heb geld verdiend door de buurvrouw te helpen met Airbnb

Ik help de buurvrouw met haar Airbnb. Dat wil zeggen dat we samen het account beheren, dat ik schoonmaak nadat er gasten zijn geweest, en dat ik nieuwe gasten ontvang. Ik heb daar afgelopen jaar ruim €2.000,- mee verdiend. Airbnb is echt een goede manier om geld te verdienen. Het brengt ook wel wat werk met zich mee, want het huis moet toch steeds schoon gemaakt worden. Dat is niet mijn favoriete onderdeel. Daar staat tegenover dat het erg leuk is om gasten te ontvangen. Al met al voor mij een prima manier om wat geld bij te verdienen. Misschien ook wat voor jou? Als je je eigen huis kunt verhuren of een kamer uit je eigen huis, hoef je de opbrengsten niet te delen en kun je nog veel meer verdienen. (Wel even kijken wat de regels zijn in jouw gemeente.)
Ik schreef al eens over mijn airbnb-activiteiten.

Ik heb gespaard met Euroclix

Euroclix is een programma waarmee je geld kunt verdienen bijvoorbeeld door op mails te klikken, en aan enquêtes mee te doen. Ik heb in 2017 11.588 clix gespaard. Als je dat meteen inwisselt kun je daar €160 euro voor krijgen (en dan houd je nog 588 clix over die je aan kunt vullen tot duizend en dan kun je weer een tientje krijgen.).
Omdat je meer geld krijgt voor je clix als je er 20.000 in één keer inwisselt, heb ik besloten daarop te wachten. Ik had begin 2017 nog wat clix en ik had eigenlijk gehoopt de 20.000 in 2017 te halen. Dat was te hoog gegrepen, maar in de eerste helft van 2018 moet het lukken. Als ik de 20.000 gehaald heb, kan ik ze inwisselen voor €325,-. Dat betekent dan dat ik in 2017 ruim €188,- verdiend heb met Euroclix. Maar ik moet natuurlijk nog wel even die 20.000 halen.

Ik heb wat overige inkomsten

Ik kreeg een kleine vergoeding voor het vrijwilligerswerk wat ik doe bij Schuldhulpmaatje. Ik heb wat verdiend met advertenties, maar daar mag ik verder niets over zeggen dus dat doe ik dan maar niet. En ik heb nog wat verdiend door ons huis een dag open te stellen voor kaarters en wat dingen te verkopen via marktplaats.

Het kan altijd beter, maar ik ben hier best wel tevreden over.

4 opmerkingen:

  1. Best mooi resultaat inderdaad. Ik ben zo iemand die Klezzer probeerde (via jou) maar na 5 reviews gaf ik het op. Ik vind ze een beetje een onhandige site hebben, krijg maar geen 'sociaal geverifieerde account' en dus altijd maar minimale punten voor een ernstig lange review. Dus ik doe het ff niet. Haha.
    Mooie Euroclix score!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je het via mij geprobeerd hebt, dankjewel. Jammer dat het niet goed gaat. Site kan nog steeds verbetering gebruiken inderdaad.

      Verwijderen
  2. lucratief! leuke extra inkomsten, altijd prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vele kleintjes maken een grote. Het is toch mooi de moeite vind ik!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen