23 januari 2018

Stabiel advies

"Als de rente niet verandert, zijn de hypotheeklasten meestal stabiel."

Dit is even een heel spontaan blogje. Ik zit wat te surfen (over het waarom en waarover ga ik nog wel een andere keer schrijven). Op de site van het Nibud kom ik bovenstaande quote tegen als voordeel van het kopen van een woning. 

Dat is toch een waarheid als een koe? 'Niet veranderen' is zo ongeveer de definitie van 'stabiel'. "Als je niet nat wordt, blijf je waarschijnlijk droog.
Nergens op de bewuste site zie ik dat je voor zekerheid over je hypotheeklasten voor een rentevaste periode zou moeten kiezen. (Misschien wel als je doorklikt of het e-book bestelt).

Ik vind het raar. Mis ik iets?

4 opmerkingen:

  1. Soms willen mensen gewoon wat zeggen volgens mij. Zoals experts en dergelijke. Aan dit soort uitspraken kunnen ze zich dan geen buil vallen....

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bij een lineaire hypotheek dalen dan de lasten ;)

    BeantwoordenVerwijderen