8 januari 2018

Top drie bijzondere banen

Ik keek Suits, wat –maar dat terzijde- een interessant programma is in het kader van financiën. Ik keek dus Suits en zag een man die zijn baan omschreef als: 'statistische analist voor fantasyhonkbal'. Ik was verbaasd dat dat een baan is. Het prikkelde me. Dus ik ben gaan googelen op bijzondere banen. Hier is mijn top drie bijzondere banen, gewoon omdat het kan:

1. Bedverwarmer

In 2010 bood een hotelketen in Londen deze service: Bedden worden (op verzoek) voorverwarmd door iemand die erin gaat liggen voordat de gast naar bed gaat.
Ik weet niet of de baan nog bestaat. Het was vast meer een publiciteitsstunt; er zijn goedkopere manieren om bedden voor te verwarmen. Hoe dan ook, lijkt me wel leuk om een keertje te doen met een leuke collega (alleen lijkt me eng en ongezellig). Misschien is er een keten die er na acht jaar weer een keer mee wil stunten. Of misschien kan ik de lokale airbnb’ers ervoor interesseren.

2. Zeemeermens

In het Weeki Wachee Springs State Park in Florida is elke dag drie keer een ‘mermaid-show’. Dat is geen animatie(film), maar een show met echte mannen en vrouwen die, onder water, met hun benen in een vissenstaart een show opvoeren.
Ik houd niet zo van zwemmen en het schijnt moeilijk te zijn. Niks voor mij, maar bijzonder is het wel. 13 januari zijn er audities. Wel even checken voor je vertrekt. Omdat ik de baan niet wil, heb ik dat niet gedaan.

Je schijnt je in Nederland ook te kunnen verhuren als zeemeermin voor zwembadfeestjes of zo. Een professionele staart is duur. Maar als je niet zo groot bent, zoals ik, pas je misschien in een zeemeerminstaart voor kinderen.

3. Marijuana reviewer

Als ik de advertentie (uit 2015) goed begrepen heb, zou je marihuana gaan testen voor een krant of iets dergelijks. Omdat handel in marihuana illegaal is in Oregon (want daar was de vacature) zou je de marihuana op doktersrecept moeten kunnen krijgen. Een baan met nogal wat haken en ogen als je het mij vraagt, maar ook hier geldt: bijzonder is het wel.
(En voor degenen die zich afvragen waarom er reviews geschreven moeten worden als het illegaal is: het bezit van (en de handel in) bloemen en plantjes is niet illegaal.)

PS Ik kwam ook een paar keer 'achtbaantester' tegen. Behoorlijk bijzonder, maar omdat ik er al eerder over gelezen had op het blog van Daantje (wanneer ook al weer?) was het voor mij minder bijzonder dan bovenstaande banen.

Wie verrast me met nog meer bijzondere banen?

4 opmerkingen:

  1. Ik vind mensen die betaald krijgen om medicijnen te testen ook altijd wel bijzonder... Zelf heb ik ook een hele bijzondere baan, maar als ik dat vertel ben ik niet anoniem meer.... misschien later nog es een keer op mijn eigen blog. Ter illustratie, er zijn ongeveer 250 andere mensen in Nederland die dezelfde baan hebben als ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is idd ook wel bijzonder. Ik vind dat ook altijd wel iets moedigs hebben omdat je toch bijdraagt aan het vinden van een goed medicijn.
      En ik ben nu heel nieuwsgierig naar jouw baan natuurlijk. Heb nog niets kunnen bedenken wat het zou kunnen zijn.

      Verwijderen
  2. Hahhaah ja dat kan ik me voorstellen ;-) Het heeft met sirenes te maken iig. Werk niet bij politie oid. Meer kan ik niet zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor die bedwarmer vind ik bijzonder! Hoe verzinnen ze het.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen